
Partner 1
Han jobbet effektivt. Ideene boblet i hodet og ordene på innlegget til nettsiden bare «ramlet» ut og ned på papiret! Så herlig, han var super fornøyd med seg selv. Nå var det bare å få det inn og publisere.
Alt var klart, han sendte en SMS til partneren og sa at innlegget var ferdig og publisert. Det gikk «to sekunder» så tikket det inn en melding;
Skrivefeil i avsnitt to! Kan du få rettet opp det? Sees i morgen 🙂
Den deilige gode følelsen av å ha fått ut innlegget forsvant som dugg for solen. «Er det mulig!! Var det det eneste han hadde å si?» Han som hadde vært så utrolig fornøyd med det innlegget og innholdet i det. Også var en liten skrivefeil i avsnitt to det eneste partneren kommenterte!!!

Partner 2
Blogg ferdig 🙂 Sjekker du den?
Det tikket inn en SMS på telefonen og hun åpner den med det samme. Det er fra partneren hennes. Partneren er effektiv og god på dette! Hun smiler tilfreds og åpner innlegget.
Hun leser gjennom det mens hun smiler enda bredere og tenker at hun har valgt riktig partner til selskapet. En liten skrivefeil i avsnitt to, ser hun. Hun skynder seg å sende en melding om skrivefeilen så de får rettet opp i den kjapt, før det når ut til kundene.
Hun legger fra seg telefonen, sukker tilfreds og går inn i stua til resten av familien.

Disse to kompanjongene har forskjellig adferdsprofil og forskjellig språk i forhold til følelsen av verdsettelse. Begge to er egentlig super fornøyd med innlegget, men partner 2 dreper partner 1’s entusiasme og gode følelse med sin tilbakemelding, selv om intensjonene var en helt annen.
Kjenner du deg igjen i en av disse to partnerne?
Forskjellige atferdsprofiler kan være en utfordring i mange situasjoner, men med et verktøy for å kartlegge atferdsprofiler og med kunnskap om forskjeller i forhold til det å føle seg verdsatt, kan du skape forståelse for forskjelligheter og hvordan vi blir til i møte med hverandre.